7/07/2009

Tidak Menjamin


Datuk Mustapa Mohamad menyatakan adalah lebih baik wakil rakyat yang berpendidikan tinggi berbanding calon PAS yang hanya tamat sekolah rendah dan bersekolah pondok. Perbandingan jika dilihat dari sudut kerjaya iaitu calon BN, Tuan Aziz bekerja sebagai CEO manakala calon PAS, Abe Ji hanya bekerja sebagai pemborong ikan.

Sebenarnya, kerjaya tinggi pun tidaklah menjamin wakil rakyat tersebut dapat menjalankan tugasnya dengan baik. Hal ini demekian mereka perlu tumpukan kepada komitmennya sebagai CEO. Sedangkan calon PAS bekerja secara harian sebagai pemborong ikan dan lebih dekat dengan masyarakat sekeliling. Malah, masyarakat dapat berhubung secara langsung dengan Abe Ji. Jadi, apabila Abe Ji dipilih, amatlah mudah untuk dibawa ke DUN apabila masyarakat menghadapi masalah.

2 comments:

  1. Kalau sudah namanya pilihanraya, kenyataan dari 'malaikat' pun perlu ditekuni baik-baik. Semua nampak cantik dan berwibawa saat berkempen. Lepas menang, sama sahaja. :-)

    ReplyDelete
  2. Semoga pilihan yang terbaik buat masyarakat. Hehe... Mudah-mudahan jadilah seorang wakil rakyat yang bertanggungjawab.

    ReplyDelete