8/02/2009

Anime Yang Diminati


Eyeshield-21. Anime yang best bagi aku. Walaupun banyak Volume series anime, tp jalan penceritaan die memang best. Watak utama adalah Kobayakawa Sena sebagai Eyeshield 21. Watak2 lain turut menyumbang dengan bagusnya. Misi mereka adalah untuk menjadi kejuaraan dalan Christmas Bowl. Bermula sebagai pasukan yang lemah, semakin hari semakin digeruni. Pada mulanya, ahli pasukan telah dipaksa untuk menyertai kelab oleh kapten yang perangai macam syaitan, Hiruma. Walaupaun pada mulanya mereka seakan tidak ikhlas untuk menyertai, semakin hari semakin jatuh cinta dan akhirnya terus kekal dalam pasukan. Bestnya anime ini satu sebab banyak part yang lucu.



Kisah dua orang pemuda, Midou Ban dan Ginji yang bekerja mencari barang yang hilang. Midou Ban mempunyai kekuatan yang luar biasa manakala Ginji mempunyai kuasa arus elektrik. Kedua-dua watak ini lucu dan kadang2 serius. "Setiap barang pasti akan dapat kembali" itu tema kerja dia orang. Tp, setiap kali beres melakukan kerja, upah yang didapati biasanya sedikit dan kadang2 terpaksa free..haha..memang lucu. Part2 akhir memang best di mana mereka bergabung dengan kumpulan Transporter untuk menewaskan Makubex. Aku suka watak Akabane (pemuda bertopi hitam),watak yang kadang2 baik dan jahat, yang mempunyai kuasa luar biasa. Namun tewas ditangan Midou Ban.


Cerita terbaru aku tengok. Ouran High School Host Club. Memang selalu tgk lawak tahap gaban. Walaupun pada mulanya aku tengok aksi mereka macam 'gay' terutama watak kembar, Hikaru dan Kaoru. Tp, mereka tetap suka kepada perempuan terutama watak utama Haruhi Fujioka (yang pegang bunga). Haruhi pada mulanya disangka lelaki oleh ahli kelab yang lain seperti Presiden mereka, Tamaki Suou (King), Kyouya (Vice Presiden), Haninuzuka (watak comel) , Mori (serius) dan Kembar. Tujuan Host Club adalah bagi kebahagiaan dan kegembiraan kepada wanita. Kirenye orang handsome lah dorg nie. Memang best..kalau ketawa memang gila2..haha

No comments:

Post a Comment